5.12.08

Παρέμβαση της Δημοκρατικής Αναγέννησης προς τον ΥΠΕΧΩΔΕ για τα διόδια.

«Καταντήσαμε ένα κράτος κακομοιριάς, με κυβερνήσεις που πωλούν τα …ασημικά της οικογένειας και λεηλατούν σε κάθε ευκαιρία το ήδη σακατεμένο βαλάντιο των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αναγέννηση, με αφορμή την ανεξέλεγκτη πια κατάσταση που υφίσταται στην είσπραξη των διοδίων στους υποτιθέμενους ή μη «εθνικούς» δρόμους της χώρας.

«Το ΥΠΕΧΩΔΕ, - τονίζει στην ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αναγέννηση - με μια αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπέγραψε με την κοινοπραξία “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.”, παραχώρησε τα δικαιώματα είσπραξης των διοδίων και της αύξησής τους από την ημέρα της εγκατάστασης του αναδόχου και όχι από τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν τα έργα, γεγονός πρωτοφανές για τα κατασκευαστικά δεδομένα.

Οι χρήστες της υπό κατασκευή οδού καλούνται στην ουσία να καταβάλλουν χρήματα για ένα έργο που πρόκειται να γίνει, ενισχύοντας τα ταμεία της κοινοπραξίας, η οποία αποτελείται από τις εταιρείες “Hochtief PPP Solutions GmbH” (35%), “Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.” (20%), “J & B Άβαξ Α.Ε.” (16,25%), “Vinci Concessions S.A.” (13,75%), “ΑΕΓΕΚ” (10%) και “Αθηνά ΑΤΕ” (5%).

Οι νέες αυξημένες τιμές διοδίων που επιβάλλονται οδηγούν σταδιακά σε επιχειρηματικό, τουριστικό, οικονομικό μαρασμό ολάκερη την Ελλάδα, καθώς ήδη έχουν «καταφέρει» να περιορίσουν σημαντικά τις μετακινήσεις και τις μεταφορές, τόσο μεταξύ των πόλεων που βρίσκονται στους κεντρικούς οδικούς άξονες όσο και μεταξύ Αθηνών - Θεσσαλονίκης όπως είναι η Πιερία, η Αιτωλοακαρνανία, η Αχαΐα αλλά και άλλες περιοχές της χώρας. Περιοχές που τα τελευταία χρόνια, κάνουν τιτάνιες προσπάθειες να ανακτήσουν τις χαμένες τους ισορροπίες το χαμένο έδαφος στον τομέα της ήδη αποδυναμωμένης τους οικονομικής ανάπτυξης. Παράλληλα, αυξήθηκε σημαντικά το κόστος των μεταφορών, το οποίο μετακύλησε στα προϊόντα και τελικά στις πλάτες των καταναλωτών.

Έτσι, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση ισχυρίζεται δημοσίως πως προσπαθεί να ελαφρύνει τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ελληνικά νοικοκυριά, η πραγματικότητα δείχνει μια πολιτική καθαρά εισπρακτική και μάλιστα εκχωρώντας τη διαχείριση των διοδίων σε ιδιωτικές εταιρίες οι οποίες λειτουργούν ανεξέλεγκτα. Για να πάει λοιπόν ένας Αιτωλοακαρνάνας στο κέντρο της Αθήνας πληρώνει 18,40 ευρώ σε διόδια δηλαδή 6.224 δραχμές, ενώ το κόστος διαδρομής Μαλιακός – Κλειδί του αυτοκινητόδρομου της ΠΑΘΕ μήκους 230 χιλιομέτρων, είναι αυξημένο κατά 125% . Επίσης, καταργήθηκαν τα ελευθέρας που είχαν χορηγηθεί σε κατοίκους των νομών Λάρισας και Πιερίας, ενώ τα λεωφορεία και τα φορτηγά με δύο άξονες εντάχθηκαν στο τιμολόγιο των τριαξονικών, κάνοντας την τιμή του εισιτηρίου των ΚΤΕΛ, μη ανταγωνιστική με άλλες μορφές μετακίνησης και προκαλώντας την αύξηση κατά κιλού μεταφερόμενου προϊόντος.

Η «πονηρότερη» όμως ρύθμιση, η οποία σακάτεψε κυριολεκτικά τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, είναι αυτή που υποχρεώνει τα φορτηγάκια μεταφορών, με ύψος πάνω από 2.20, να πληρώνουν πχ στα διόδια Αφιδνών από 2.75 ευρώ που πλήρωναν μέχρι πρόσφατα, 6.70 ευρώ και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου από 10.30 ευρώ, 17.30 ευρώ, μετατρέποντας σε εφιάλτη την συμπίεση του ήδη απομειωμένου κέρδους του αγρότη, διανομέα κλπ. Με αποτέλεσμα αυτή η συμπίεση να μεταφέρεται στις πλάτες του καταταλαιπωρημένου καταναλωτή.

Και όλα αυτά, μέσα στο απίθανο χάλι εικόνας «καραγκιόζ μπερντέ» που παρουσιάζουν οι «νέοι» κατά τα άλλα εθνικοί δρόμοι, με τις αμέτρητες λακκούβες και κακοτεχνίες στο οδόστρωμα.

Η Δημοκρατική Αναγέννηση καλεί τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, να επανεξετάσει αμέσως τις συμβάσεις παραχώρησης των εισπράξεων των διοδίων και παράλληλα, αν θέλει να δει τι συμβαίνει και με τα διόδια αλλά και με την ποιότητα κατασκευής των εθνικών οδικών αξόνων, να επισκεφθεί μια autostrata της γειτονικής Ιταλίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: