21.7.10

Δήλωση του Στ. Παπαθεμελή για τις δημοτικές εκλογές στην Θεσσαλονίκη


            Είμαι Θεσσαλονικεύς γέννημα, θρέμμα της πόλης του Αγίου Δημητρίου. Ζω στην περιβαλλοντικά πιο υποβαθμισμένη περιοχή της, στο Βαρδάρι. Περπατώ καθημερινά -με τα πόδια- στο ιστορικό κέντρο και πολύ συχνά στις γειτονιές της πόλης. Συνομιλώ με τους ανθρώπους, με τον παραγωγικό και επαγγελματικό κόσμο, και γι’ αυτό προσεγγίζω με αμεσότητα, εμπειρικά και βιωματικά και όχι θεωρητικά και αφ΄ υψηλού τα προβλήματα που οφείλει να αντιμετωπίσει η Δημοτική αρχή. Ξέρω που πονάει η πόλη και τι πρέπει να γίνει.
            Το κομματοκρατικό σύστημα βρίσκεται σε προϊούσα σήψη. Τα κόμματα έχουν αυτοαπαξιωθεί. Είναι αναξιόπιστα. Οι πολίτες δικαίως τα αποστρέφονται και θα κάνουν το ίδιο και με τους κομματικούς υποψηφίους στις Δημοτικές εκλογές.
            Σημαντικοί άνθρωποι αυτής της πόλης μού ζήτησαν να ηγηθώ ενός ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ και να συγκροτήσουμε ένα Ψηφοδέλτιο πλαισιωμένο από τίμιους και προκομμένους συμπολίτες μας, χωρίς κομματικές εξαρτήσεις, αποφασισμένους να δουλέψουν ανιδιοτελώς για το κοινό καλό.
            Αποδέχομαι την πρό(σ)κλησή τους.
            Και απευθύνω προσκλητήριο συστράτευσης σε όλους τους Θεσσαλονικείς.
             Οι δυνάμεις της αδράνειας κατεδίκασαν αυτά τα χρόνια σε στασιμότητα και μαρασμό την πόλη. Όμως αυτή διαθέτει τεράστιες, φανερές και λανθάνουσες δυνάμεις προόδου και ευημερίας που περιμένουν την αξιοποίησή τους.
            Τα δύο Πανεπιστήμια της πόλης και το ΑΤΕΙ είναι πολύτιμες δεξαμενές σκέψης και καινοτομιών. Η ωφέλεια για την πόλη από μια ανοιχτή συνεργασία με την Ακαδημαϊκή κοινότητα θα είναι ανυπολόγιστη.
            Μαζί μπορούμε να ανακτήσουμε τον χαμένο χρόνο και να σχεδιάσουμε το μέλλον.
            Η Αυτοδιοίκηση είναι θεσμός βαθύτατα πολιτικός και αυτοπροσδιοριζόμενος. Για να αποκτήσει όμως την αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα της οφείλει  πρώτιστα να απεξαρτηθεί από το φαύλο κομματικό σύστημα. Δικαιούται και οφείλει να δράσει εξ ιδίου δικαίου και όχι υπό τη σκιά και την κηδεμονία των κομμάτων.
            Στον Δήμο του 21ου αιώνα οι πολίτες έχουν διπλή ιδιότητα. Είναι ταυτόχρονα μέλη της πολιτείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας. Η καθημερινή τους ζωή, τελικά το περιεχόμενο του 24ώρου τους (οικογένεια, εκπαίδευση παιδιών, αναψυχή, άθληση, ψυχαγωγία κ.λπ.) υπηρετούνται σχεδόν καθ΄ ολοκληρίαν στο επίπεδο της θεσμικά οργανωμένης τοπικής κοινωνίας.
            Στα αυτονόητα των δράσεών μας ανήκουν:

-          Η δραστική βελτίωση του αστικού και  περιαστικού περιβάλλοντος (κυκλοφοριακό, τολμηρές παρεμβάσεις στο συγκοινωνιακό, π.χ. θαλάσσια συγκοινωνία, τραμ, προαστιακός, υβριδικά λεωφορειάκια στο κέντρο, διεθνής διαγωνισμός για τη διευθέτηση του κόμβου Πλ. Δημοκρατίας κ.λπ.).
-          Το ζωντάνεμα των υποβαθμισμένων περιοχών.
-          Η  Καθαρή πόλη.
-          Η ασφάλεια των πολιτών απέναντι σε μια εκρηκτική εγκληματικότητα.
-          Η προώθηση συστημάτων, προσφοράς υπηρεσιών υψηλού επιπέδου σε θέματα πολιτισμού, οικολογίας και κοινωνικής φροντίδας.
-          Στο κέντρο των δράσεών μας είναι οι νέοι. Τους χρωστάμε όσα τους κλέψαμε. Τους χρωστάμε ευκαιρίες εργασίας και ποιότητας ζωής, τελικά ένα πειστικό όραμα. 
     -   Διαφάνεια σε όλα. Κάθε σοβαρή  επιλογή ξεκινά με διάλογο με τους πολίτες και τελειώνει με λογοδοσία.
     - Κάθαρση. Πολλά λέγονται, φως δεν υπάρχει. Θα διευκολύνουμε τη Δικαιοσύνη να ξεκαθαρίσει αμέσως το γκρίζο τοπίο.         
            Η Θεσσαλονίκη της μακραίωνης και ένδοξης ιστορίας θέλουμε να είναι η Θεσσαλονίκη ενός δυναμικού και δημιουργικού παρόντος και γι’  αυτό ενός λαμπρού μέλλοντος για τους νέους μας.
            Οι σοφοί που την εγκωμίασαν στους αιώνες της ιστορίας την καλοτύχισαν για τη θέση της, για τον πλούτο της, την οικουμενικότητά της και βεβαίως για τους ανθρώπους της. Η κύρια δύναμή της ήταν και είναι οι άνθρωποί της με την δημιουργικότητά  και το πείσμα τους.
            Διαχρονικό περίλαμπρο κέντρο του Μακεδονικού Ελληνισμού συνοψίζει με έμφαση τα χαρακτηριστικά της αιώνιας ελληνικής νεότητας και της αδιαπραγμάτευτης Ελληνικότητας, της δικής της και της όλης Μακεδονίας.
            Η πόλη που αγαπάμε δεν είναι σήμερα η πόλη που ονειρευόμαστε. Αλλά στο χέρι μας είναι να την κάνουμε. Μπορούμε!
            Γι’ αυτό ζητούμε να σταθείτε δίπλα μας μας.

Για τη Θεσσαλονίκη που αγαπάμε, τολμούμε!

Θεσσαλονίκη 21/7/2010

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλή επιτυχία

Ρόδιος είπε...

Επιτέλους και μία διέξοδος...Μακάρι αυτή η προσπάθεια να ευοδόσει και να γίνει προπομπός αναλόγων πρωτοβουλιών σε όλη τη χώρα...

Καλή επιτυχία και καλή δύναμη

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή κ.Παπαθεμελή διαλύσατε ατύπως την "Δημοκρατική Αναγέννηση"; Διότι οι αποδοκιμαστικές σας δηλώσεις κατά της κομματοκρατίας δεν φαίνεται να εξαιρούν κανέναν! Νοείται δε Δημοκρατία χωρίς κόμματα; Αφού με θάρρος κατήλθατε σε δύο εκλογικές αναμετρήσεις ως Πρόεδρος της Δ.Α. και επιτύχατε εν μέσω ποικίλων τεραστίων δυσκολιών τα γνωστά αποτελέσματα, επιστρέφετε, δυστυχώς, στον αγαπημένο σας τοπικισμό. Από Πρόεδρος, υποψήφιος Δήμαρχος και από Δήμαρχος, κλητήρας; Ξανασκεφθείτε το, διότι τέτοιες κινήσεις παρά τις καλές τους προθέσεις, όζουν πολιτικαντισμού και καρεκλολαγνείας. Εγώ πάντως ως Πρόεδρο σας ψήφισα, ως Δήμαρχο το αποκλείω.
Με εξαιρετική εκτίμηση,
Γ.Ν.Ιωαννίδης

Yellow Kid είπε...

Με το συμπάθιο κε Παπαθεμελή, αλλά με το να καταδικάζετε τις αμβλώσεις, απέχετε πολύ από τον όρο "Αναγέννηση". "Μεσαίωνας" θα σας ταίριαζε ποιο πολύ.

Η Αναγέννηση ιστορικά ήταν η εποχή που επιστημη, τέχνη και προοδός ήταν το ζητούμενο. Και εσείς με τόσο συντηρητικές ιδέες το μόνο που αποζητάτε είναι ο σκοταδισμός.

Οι αμβλώσεις είναι κεκτημένο δικαίωμα της κάθε γυναίκας κύριε Παπαθεμελή, για να μην αναγκάζονται να κάνουν κακό στον εαυτό τους προσπαθώντας να λήξουν μία απρόσμενη εγκυμοσύνη βάζοντας μέσα τους κομμένα μπουκάλια κλπ, όπως κάναν παλιότερα ή όπως κάνουν σε τριτοκοσμικές χώρες.

Τι γίνεται σε περίπτωση βιασμού που η κοπέλα ντρέπεται και φοβάται να πει τι έχει συμβεί;

Τι γίνεται αν μένει σε μια περιοχή που δεν μπορεί να πάρει κάποιο μέτρο αντισύλληψης; (η που δεν την αφήνει ο περίγυρος της)

Τα έχετε σκεφτεί όλα αυτά;
Έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο να κυοφορήσει αλλά να είναι αρκετά μικρή για να γίνει μητέρα;

Περιμένω τις απόψεις σας.

Ανώνυμος είπε...

κ. Ιωαννίδη
Η Δημοκρατική Αναγέννηση δεν διαλύθηκε ούτε τυπικώς ούτε ατύπως. Και με την παρουσία της -και παρά τους αποκλεισμούς- νομίζω, ότι κομίζει ένα άλλο ύφος και ήθος στον δημόσιο βίο της χώρας.
Αν κάτι με συνέπεια κι επιμονή καταγγέλουμε, αυτό δεν είναι τα κόμματα αλλά η υποταγή τους σε εξωθεσμικά κέντρα κι απόκεντρα.
"Δεν είμαστε όλοι ίδιοι".
Για την τοπική αυτοδιοίκηση θα υπάρξει αναλυτική τοποθέτηση της Δημοκρατικής Αναγέννησης -αν και η δημοτική πρωτοβουλία στην οποία αναφέρεστε στηρίζεται από πρόσωπα και δυνάμεις υπέρτερες της Δ.Α.
Όσο για τον κ. Παπαθεμελή ποτέ και από κανέναν δεν έκρυψε την σχέση του με την Θεσσαλονίκη. Και η πολιτική διαδρομή του κάθε άλλο παρά "καρεκλολαγνεία" και "πολιτικαντισμό" μαρτυρά -κάτι που κι από εσάς μάλλον εκτιμήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν.
Με τιμή
για την Δημοκρατική Αναγέννηση
Β. Μαράκης

Ανώνυμος είπε...

Yellow Kid
η Ελλάδα κάνει πρωταθλητισμό στις αμβλώσεις. Δεν ξέρω πόσες από τις 500.000 αμβλώσεις που γίνονται στην χώρα μας ετησίως εμπίπτουν στις περιπτώσεις στις οποίες αναφέρεστε.
Σε κάθε περίπτωση όμως -κι επειδή προσπαθούμε να υπηρετούμε τους αδυνάτους κι "όσους δεν έχουν φωνή"- φρονούμε ότι "η άμβλωση δεν είναι δικαίωμα". Η ζωή όμως είναι.
Εάν μας επιτρέπετε, σας προτρέπουμε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συλλόγου Προστασίας Αγέννητου Παιδιού για πληρέστερη ενημέρωσή σας κι επιπλέον επιτρέψτε μας να προσπεράσουμε τις κορώνες σας για την "Αναγέννηση" και τον "Μεσαίωνα".
για την Δ.Α.
Β. Μαράκης

Yellow Kid είπε...

Φίλτατε Β.Μαράκη:

Το ότι υποστηρίζω πώς πρέπει να επιτρέπονται οι αμβλώσεις δεν σημαίνει πώς είμαι κατά του δικαιώματος στην ζωή. Αυτό είναι ανόητο και παιδαριώδες. Η πραγματικότητα έχει τόσες πολλές παραμέτρους που δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο.

Ούτε εγώ ξέρω όμως γιατί υπάρχει "πρωταθλητισμός" στο συγκεκριμένο ζήτημα. Το μόνο που μπορώ να εικάσω είναι ότι δεν υπάρχει αρκετή σεξουαλική ενημέρωση για το ποίες είναι οι προφυλάξεις που πρέπει να παίρνουν τα ζευγάρια μιας και υπάρχει ακόμα και στις μέρες μας αρκετός πουριτανισμός των γονέων ή των καθηγητών προς τα παιδιά γύρω από το σεξ.
Δεν είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ένας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες του περασμένου αιώνα ο Φρόιντ που άνοιξε πόρτες σχετικά με την σεξουαλικότητα των ανθρώπων και όσο αυτή επηρεάζει την ψυχολογία και την συμπεριφορά μας δεν διδάσκεται στα σχολεία;

Ανώνυμος είπε...

Επειδή αναφέρεστε στο Φροιντ θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πάρα πολλές μελέτες έχουν γίνει απο ψυχολόγους- ψυχιάτρους για τις αμβλώσεις που αναφέρονται στα τρομερά ψυχολογικά προβλήματα των γυναικών που τις κάνουν. Να το πω και αλλιώς; Αν μπορούσαμε να ακούσουμε ένα από τα άτυχα παιδάκια τι θα ελεγέ;
Μητέρα άφησε με να ζήσω και ας μην έχεις λεφτά.
Μητέρα άφησε με να ζήσω και ας έχω το οποιοδήποτε προβλημα, θέλω να ζήσω, να δω τον κόσμο, τα χρώματα, να ακούσω, να γελάσω, να ΑΓΑΠΗΣΩ.
Σε παρακαλώ, δεν θέλεις να με ακούσεις, να με δεις; Εσυ που φωνάζεις για τα δικαιώματα των ζώων σε παρακαλώ δες με και μένα ως ζώο αρκεί να με αφήσεις να ζήσω όπως το ίδιο έκανε και η μητέρα σου.

ΓΙΩΡΓΟΣ Π.

Yellow Kid είπε...

Πέφτετε σε μελοδραματισμό.Το έμβρυο κανονικά όχι μόνο δεν πρέπει να σκέφτεται καθώς δεν έχει ανεπτυγμένο ακόμα εγκέφαλο πόσο μάλλον ότι θα παρακαλάει να ζήσει.

Επίσης έχω ακούσει από ιατρούς πώς βιολογικά το έμβρυο μέχρι να βγει από την κοιλιά της μάνας του δεν θεωρείται άνθρωπος.

ΥΓ κάνεις δεν είπε ότι είναι ευχάριστο για την γυναίκα να κάνει έκτρωση ή ότι δεν υπάρχει περίπτωση να της δημιουργήσει κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα.

Καμιά φορά όμως είναι αναγκαίο κακό.

Ανώνυμος είπε...

Είναι μια πρόοδος για κάποιον που υποστηρίζει θερμά ότι είναι κεκτημένο δικαίωμα της γυναίκας οι εκτρώσεις μετά απο μια συζήτηση να το θεωρεί "αναγκαίο κακό". Η λέξη "κακό" δίπλα σε αυτήν την πράξη μόνο από τα βάθη της συνείδησης μπορεί να βγεί.

Οσο για αυτόν που θα υποστηρίξει ότι ο άνθρωπος δεν είναι άνθρωπος μέχρι να γεννηθεί (αλήθεια, τί είναι;) μόνο επιστήμονα δεν μπορεί να τον ονομάσει κάποιος. Η άποψη για το ζήτημα είναι ότι το έμβρυο είναι ένας ολοκληρωμένος οργανικά άνθρωπος από τη δωδέκατη εβδομάδα της συλλήψεως (άλλωστε, υπάρχει βίντεο που δείχνει την προσπάθεια ενός εμβρύου να αποφύγει το φονικό όργανο του "γιατρού". Πώς σκεφτόταν ότι πρέπει να το αποφύγει;)
Εκτός όμως απο την οργανική ολοκλήρωση του ανθρώπου στον τρίτο περίπου μήνα μετά τη σύλληψη έχουμε και την επισήμανση του ιδίου του Χριστού ότι ο άνθρωπος είναι άνθρωπος από τη στιγμή της σύλληψης, γι' αυτό και ενανθρωπίστηκε στην Παναγία και γεννήθηκε 9 μήνες μετά. Μάλιστα, υπάρχει μια εικόνα στους αγίους τόπους στο σημείο που έγινε ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου που απεικονίζει τον Χριστό με κανονική μορφή την ημέρα της συλλήψεώς Του. Γι' αυτό και θεωρείται έγκλημα η έκτρωση.
Βλέπετε ότι επιστήμη και Θεολογία συμφωνούν για το θέμα. Μόνο η ξεροκεφαλιά και η ανευθυνότητα ορισμένων για τόσο σοβαρό θέμα μένει στην αντίθετη αντιεπιστημονική και αιρετική άποψη.

ΓΙΩΡΓΟΣ Π.